03 February 2014

למה לא יישארו לנו קצבאות זקנה? סיכום ינואר

Source: mass emailing

For English press here

כחלק מהמאבק שלי על שקיפות, אני משתפת אתכם גם החודש בפעילות ובסדר היום שלי - לפרטי פרטים, כולל שעות וקילומטרים.  
אתם לא מתביישים?
 
החודש ציינו שנה לבחירות. שנה של ממשלה שהבטיחה ש"משהו חדש מתחיל" וש"יש עתיד" אך למעשה המשיכה לדשדש בדיוק כמו קודמתה בכל הנוגע ליוקר המחיה ולמשבר הדיור – הסיבות שבגללן יצאנו לרחובות בקיץ 2011. בשנה האחרונה הבנתי שחצי מיליון אנשים כנראה לא הצליחו לשכנע במצוקתם את ח"כ וסגן השר אופיר אקוניס מהליכוד, ובמליאת הכנסת הוא החליט לכוון אש דווקא אליי ואל חברי איציק שמולי, בטענה שיצאנו למחאה כדי לדרוש "פנטהאוזים ברוטשילד". נמאס לי לשמוע את השקרים שהממשלה הזו ממציאה כדי לחמוק מאחריות, וברגע של כעס עליתי לדוכן כדי ללמד אותו את העובדות.
משנים סדרי עולם
גולת הכותרת של החודש היתה הכנס הגדול שערכתי בעקבות עתירתי לבג"ץ נגד נוהל ההעברות התקציביות. כלכלנים בכירים וחברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה התאחדו למען תקציב שקוף והוגן, מגובים בצוות המופלא שבנינו בחודשים האחרונים - עשרות מתנדבים שישבו איתנו שעות ארוכות כדי ללמוד את רזי וחוליי התקציב. בחודשים הקרובים אנחנו מתכוונים להמשיך את המאבק לתקציב שקוף ונגיש, ברשת ובשטח. אתם מוזמנים להצטרף אלינו!
http://goo.gl/OJlrQw


קראו על הכנס בגלובס, בדה מרקר ואת הניתוח של שאול אמסטרדמסקי לעתירה, והאזינו לראיון שלי אצל קרן נויבך. אגב, מוואלה קיבלתי ציון לשבח על עבודתי בוועדת הכספים בכתבה מיוחדת לציון שנה לבחירות.

וועדת חקירה למחדל הביטוח הלאומי
לפני כחודש התבקשנו להעביר תוספת של 5.1 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון. כשבדקתי מאיפה נלקח הכסף לתוספת הזו, נדהמתי לגלות ש- 1.4 מיליון שקלים יגיעו ממה שהאוצר מגדיר כ"עודפים" בביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי נמצא בגירעון ענק, ומדי שנה כורה לעצמו בור בסך של 2.8 מיליארד שקלים נוספים. הסיבות הן הזדקנות האוכלוסיה מחד, ואי-עליית השכר מנגד. לראשי ממשלות ושרי אוצר לא אכפת מה קורה לחיסכון שלנו בביטוח הלאומי - הרי את הצרות נגלה רק בעוד 30 שנה, כשבני דורי ימצאו את עצמם ללא קצבאות כלל. כדי לקבל הסברים אמיתיים על תקצוב הביטוח הלאומי, זימנתי דיון דחוף בוועדת הכספים בנושא ומרכז המחקר של הכנסת ערך עבורי דו"ח שתוצאותיו מפחידות: בעוד כ-40 שנה קופות הביטוח הלאומי פשוט יתרוקנו. אני לא הולכת להניח לזה לקרות. הפתעתי את יאיר לפיד בשאלה על הגירעון במליאת הכנסת ולדאבוני הוא פשוט לא ידע מה לענות.
צפו בראיון שלי בנושא אצל אברי גלעד והילה קורח, וגם אצל גיא זהר ובדה מרקר:

בקרוב: כנס שוכרי הדירות

בחודש הקרוב נערוך בכנסת כינוס ראשון להסדרת שוק השכירות, מי מכם שמעוניין להגיע מוזמן להירשם כאן: http://bit.ly/1ke5ZdH
החודש נסעתי המון ברחבי הארץ כדי לפגוש פעילים ופעילות מפלגה בצפון ובדרום, לשוחח עם תלמידי תיכון, עם נערות ונערים בשנות שירות, חניכי השומר הצעיר ומכינות קדם צבאיות ועוד. חשוב לי לפגוש אתכם בשטח ולשמוע את דעתכם - וגם לחשוב ביחד מה אפשר לקדם במשותף בכנסת ומחוצה לה. אם ברצונכם לארגן מפגש כזה, אנא שלחו לנו מייל ל- sshaffir@knesset.gov.il

שיהיה חודש מצוין לכולנו!
                                                                                                                                 
                                                                                                                            
                                                                                                                                                
                                                                                                                         
זה היה הדין וחשבון שלי, אם יש לכם שאלות, בעיות ואפילו ביקורת אתם מוזמנים לפנות אליי בכל דבר ועניין לכתובת הזו - sshaffir@knesset.gov.il
שיהיה חודש גדוש בעשייה לכולנו






                                        
כנסת ישראל · משכן הכנסת · ירושלים 9195015 · Israel


No comments:

Post a Comment