25 September 2014

כמה שעות עבדתי בשבילכם השנה? דין וחשבון שנתי

Source: mass emailing

כמה שעות עבדתי בשבילכם השנה? דין וחשבון שנתי


For English press here


רגע לפני שהשנה החדשה נפתחת, ברצוני לצרף למענכם דין וחשבון שנתי: סיכום כל השעות שהקדשתי השנה לשירות הציבור. מהמאבקים בוועדת הכספים על התקציב הסודי של המדינה, דרך חשיפת תכנית האוצר לחיסול הביטוח הלאומי ועד להצעות החוק לדיור בר השגה ולשכירות הוגנת, אלפי הקילומטרים שחציתי בכבישי ישראל וכל המפגשים, הפעילויות והכנסים שערכתי בכל רחבי הארץ.

אני מבטיחה לכם שגם בשנה החדשה אמשיך לעשות למענכם שעות נוספות, ולעבוד בשקדנות, באומץ ובאמונה גדולה. השנה הוכחנו שאפשר לנצח גם מהאופוזציה, ומי ייתן ובשנה הבאה נגלה שאפשר להגיע אפילו רחוק יותר.
 

את החודש האחרון הקדשתי לשני נושאים מרכזיים: המאבק שלי לחשיפת התקציב הסודי בוועדת הכספים ודאגה לתושבי הדרום שהממשלה הפנתה להם עורף.

משחקי התקציב 

בימים האחרונים אנחנו עדים לכיפופי הידיים בין שר האוצר לראש הממשלה על תקציב המדינה לשנה הבאה. מדובר בהצגה בלבד. הצגה שתלווה אותנו עוד חודשים עד לאישור התקציב, אבל לצערי אינה משקפת בכלל את ההחלטות האמיתיות שמתקבלות הרחק מעיני הציבור - וגם מעיניהם של חברי הכנסת. שיטת השינויים בתקציב שחשפתי השנה מאפשרת למשרד האוצר לשנות כמעט את כל התקציב (87% מתוך סעיפי התקציב השתנו ב-2012) במשך השנה מבלי שהציבור יידע על כך. מאות מיליוני שקלים עוברים מאחורי הגב שלנו אל עמותות, חברות פרטיות ובעלי אינטרסים המקרובים לשלטון ללא כל דין וחשבון. עתרתי לבג"ץ בדרישה לגבש נוהל חדש שיגדיר את מנגנון התקצוב השנתי וישים סוף לשיטה שהופכת את כספי המסים שלנו למשחק פוליטי. בתוך חודשים ארוכים של מאבק בוועדה, הצלחנו לגרום לאוצר לפרסם לראשונה בהיסטוריה את כל התקציב לציבור. אבל זה ממש לא סוף המאבק. אבנר הופשטיין מהערוץ הראשון ליווה אותי בחודשים האחרונים. כדי להבין איך עובדת הקומבינה שגונבת לכולנו את הכסף בחסות המדינה, צפו בכתבתו: 
 
דרום עכשיו 

כמעט חודשיים וחצי חלפו מאז התחיל מבצע צוק איתן ותושבי הדרום, הגיבורים השקטים של המלחמה הזו, עדיין לא קיבלו סיוע משמעותי לשיקום חייהם. כל החיבוקים, ההצהרות וההבטחות שקיבלו מעל מסך הטלוויזיה לא שווים כלום אם לא עומדים מאחוריהם מעשים ותקציבים. במקום להשקיע עכשיו ולהפוך את הדרום לאזור האטרקטיבי ביותר בארץ על מנת למנוע קריסה של העסקים, אבטלה ועזיבה של התושבים, הממשלה מפקירה אותם ודוחה קבלת החלטות - דחייה שבעתיד תעלה לנו הרבה הרבה יותר. כינסתי דיון פגרה מיוחד במליאה כדי להזכיר לממשלה את תושבי הדרום ובשבוע שעבר שלחתי עם חברי כנסת נוספים בקשה דחופה ליו"ר ועדת הכספים לקיים דיון בעניין שיקום הדרום בהקדם האפשרי. "למה אתם מפקירים את תושבי הדרום? כי אין להם לובי סחטני בממשלה? כי הם לא מקורבים למקבלי ההחלטות?", שאלתי את נציגי הממשלה בדיון בכנסת. צפו בנאום המלא: 


לא רק בעלי ההון

יש לי הכבוד להיכלל השנה ברשימות מאה המשפיעים על הכלכלה הישראלית גם של "דה מרקר" וגם של "כלכליסט" בזכות המאבק שלי ושלכם לחשיפת התקציב הסודי של המדינה ולשינוי השיטה הפסולה שמאפשרת לו להתקיים בעשרות השנים האחרונות.

רשימות מסוג זה עמוסות לרוב בבעלי הון, טייקונים ומקורבים לשלטון ודלילות מאוד בנשים ובצעירים. גם עכשיו, ב-2014, אני הצעירה היחידה שהשתחלה פנימה. אבל ברור לכולם שאנחנו בפתחו של שינוי: הכלכלה הישראלית היא אנחנו, הרוב המוחלט של אזרחי ישראל, ולכן אנחנו - ולא קומץ מנותקים ואינטרסנטים - צריכים להיות אלה שמנווטים אותה ומשפיעים עליה.

תחל שנה וברכותיה
 

סיכום השנה הוא גם הזדמנות להודות לשני אנשים יקרים, יועציי הפרלמנטריים, שבלעדיהם כל הדברים שפירטתי למעלה פשוט לא היו מתרחשים. להיות יועץ פרלמנטרי זו עבודה תובענית שדורשת המון הקרבה אישית, ולרוב אתה מסיים את היום מבלי שהציבור יודע כמה הקדשת למענו. אז סיון שור וברוך גורביץ', יועצי היקרים, אני רוצה לומר לכם תודה ענקית, מכל הלב. המסירות, החוצפה, האמונה החזקה בדרך והאנרגיות הגדולות שלכם היו דלק בלתי נדלה לכל השנה האחרונה. אני אוהבת אתכם מאוד.

ולכולכם - חברי היקרים, מתנדבים מופלאים, שותפיי לדרך, שקראתם, ששיתפתם, שפגשתם אותי בכל רחבי הארץ, שהגעתם לכנסת ושהתגייסתם למאבק בוועדת הכספים  - אני מאושרת על ההזדמנות לעבוד אתכם ובשבילכם. זו היתה שנה מאתגרת, והעמידה שלכם לצידי הפכה אותה לשנה של נצחונות.

אני מאחלת לכל אחד ואחת מכם שתהיה שנה של הגשמה, עשייה והתפתחות.
שתהיה לנו שנה של שלום, של צדק וסולידריות אמיתית.
חג שמח!

שלכם,
סתיו 
עקבו אחרי בפייסבוק

עקבו אחרי בטוויטר

הכנסו לאתר

עקבו אחרי באינסטגרם









כנסת ישראל · משכן הכנסת · ירושלים 9195015 · Israel

No comments:

Post a Comment