04 April 2014

איך נכנע משרד האוצר לשקיפות? סיכום מרץ


For English press here


כחלק מהמאבק שלי על שקיפות, אני משתפת אתכם גם החודש בפעילות ובסדר היום שלי - לפרטי פרטים, כולל שעות וקילומטרים.  

ניצחון בוועדת הכספים
בחודשים האחרונים למדנו שלמדינת ישראל יש שני תקציבים: התקציב שעליו מצביעה הכנסת והתקציב הסודי, שבו משרד האוצר משחק בכספי המיסים שלכם ומעביר אותם אל כל מיני מטרות עלומות ונסתרות, ללא ידיעתכם. כבר חודשים ארוכים שאני נלחמת למען שקיפות מלאה של ההעברות התקציביות בוועדת הכספים. שקיפות איננה המטרה, אלא האסטרטגיה: המטרה היא שבאמצעות השקיפות הזו, אזרחי ישראל יבינו סוף סוף היכן מתחבא הכסף שלהם, ויראו את סדר העדיפויות האמיתי של הממשלה שבה בחרו. שקיפות מלאה תביא לכך שנבחרי הציבור והפקידים שמשחקים היום בכסף שלנו יחשבו פעמיים לפני שימשיכו להעביר אותו למטרות שהציבור לא יסכים עימן.
אחת הדרישות העיקריות שלי ממשרד האוצר היתה לקבל את בקשותיהם לשינויים בתקציב באופן ממוחשב, קריא ונגיש לציבור. החודש רשמתי הישג גדול כשמשרד האוצר הודיע שיפרסם את כל ההעברות התקציביות מראש, באינטרנט, כך שכולכם תוכלו לראות מה קורה בכסף שלכם סוף סוף.

בשבוע שעבר זכיתי להצלחה נוספת: העברה של 177 מיליון שקלים דרך החטיבה להתיישבות, שרובם מתגלגלים ליהודה ושומרון, נעצרה בוועדת הכספים לאחר שדרשתי שנדון בה רק אחרי שחוק חופש המידע יחול על החטיבה, ותקציבה ופעילותה יהיו חשופים לציבור. זה כבר לא עניין של ימין או שמאל, אלא דרישה בסיסית: גוף שמבקש את הכסף שלכם, שיתכבד ויספר לכם מה הוא מתכוון לעשות בו. לא מוכן לספר? שלא יבקש. קראו את מאמר המערכת של הארץ בנושא והאזינו לנאום שלי במליאה ולראיונות שלי אצל קרן נויבך ובתכנית הבוקר של ערוץ 2:



מתקרבים למטרה
את חודש מרץ פתחתי בהשקת שדולת שוכרי הדירות יחד עם חבריי, ח״כ חיליק בר ואורלי לוי-אבקסיס. כינוס השדולה, שתפעל לקידום הצעת החוק לשכירות הוגנת ולהגנה על ציבור השוכרים, היה מאוד מעודד: נוכחות חסרת תקדים של ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה שהצטרפו להצעת החוק, שיתוף פעולה עם אגודות הסטודנטים ברחבי הארץ ותמיכה חשובה ומפתיעה מצד ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שהגיע במיוחד כדי להביע תמיכה בחוק. בכנס הצגתי נתונים של מחקר משווה שערך למעננו הממ״מ על שוק השכירות שמראה כי פיקוח על שכר דירה הוא כלי מובן מאליו במדינות המערב, ובהן צרפת, גרמניה, לוס אנג׳לס, ניו יורק, קנדה ועוד. שבועות ספורים בלבד אחרי השקת השדולה כבר רשמנו הישג ראשון: קבינט הדיור אימץ את עיקרי הצעת החוק שלנו, והודיע על מינוי צוות שיגבש תכנית לפיקוח על שוק השכירות. בחודשים הקרובים אני מתכוונת להיאבק בכל הכח כדי להבטיח שלפיד יאמץ את הצעת החוק כולה. קראו את הכתבות והמאמרים על הצעת החוק בכלי התקשורת: "כך מפקחים על השכירות ברחבי העולם", "הושקה שדולת שוכרי הדירות" - כלכליסט, "רון חולדאי חובר לח"כ שפיר במאבק על השכירות" - מעריב, "היחס לשוכרי הדירות – הטרדה, עוגמת נפש וסחטנות"- גלובס, החוק להגנת השוכר – דה מרקר, "שיתוף הפעולה המפתיע של סתיו שפיר" – גלי צה"ל, "העתיד של מפלגת העבודה טמון בפועלה של ח"כ סתיו שפיר" - הארץ. 

המפלגה הכי חברתית!

מושב החורף של הכנסת נגמר בשבוע שעבר בהישג מרשים למפלגת העבודה: לפי נתונים של המשמר החברתי אנחנו המפלגה הכי חברתית בכנסת.  בנתוני המדד החברתי שפורסם בשבוע שעבר הסתתר גם הישג אישי משמח: נבחרתי לשלישיה הפותחת של חברי הכנסת החברתיים ביותר במושב החורף האחרון, לצד חברינו ח״כ איתן כבל. המדד הוא אמצעי למעקב רצוף אחר חברי הכנסת ותרומתם לחקיקה חברתית הוגנת. אני מבטיחה שגם במושב הבא אמשיך להיאבק על הזכויות שלכם, על הצלת השירותים החברתיים ועל כל שקל ושקל מכספי המיסים של אזרחי ישראל. 



לקראת חג הפסח המתקרב, אני רוצה לאחל לכל אחד ואחת מכם חג שמח והיציאה מעבדות לחירות תהפוך רלוונטית גם למציאות הכלכלית הקשה של ימינו. אני אמשיך לעשות כל שביכולתי למען מטרה זו עד שהממשלה תפנים ששירותים חברתיים זו לא מילה גיסה ושצדק חברתי זו לא רק סיסמה - זו דרך חיים, זה היעד שלנו.

חג שמח! 

עקבו אחרי בפייבוק
עקבו אחרי בטוויטר
הכנסו לאתר
עקבו אחרי באינסטגרם

זה היה הדין וחשבון שלי, אם יש לכם שאלות, בעיות ואפילו ביקורת אתם מוזמנים לפנות אליי בכל דבר ועניין לכתובת הזו - sshaffir@knesset.gov.il
שיהיה חודש גדוש בעשייה לכולנו







כנסת ישראל · משכן הכנסת · ירושלים 9195015 · Israel


No comments:

Post a Comment