05 August 2014

Yuval Diskin on Facebook on Israel and Palestine


התקיפה המילולית המבחילה שעבר שחקן מכבי תל אביב מהראן ראדי, היא רק דוגמא אחת מיני רבות לגזענות המבישה שכובשת כל חלקה טובה במדינה בימים אלו.
היעדר הגינוי של הנהלת מכבי תל אביב מתגמד בעיניי אל מול ההסתה אותה מוביל לאחרונה באופן חמור מאין כמוה...ו, שר בכיר בממשלת ישראל (ליברמן) המתמחה בקריאות לטרנספר ולהחרמת עסקים של אזרחי ישראל הערבים, רק משום שמימשו את זכותם הדמוקרטית והזדהו עם סבלם של קרוביהם הפלסטינים בעזה.
חמורה לא פחות מכך היא השתיקה של שרי הממשלה האחרים ובראשם ראש הממשלה, אל מול אווירת ההסתה המטורפת הזו. כך גם ההתעלמות והשתיקה של נבחרי הציבור השונים. אין מקום לקבל את התופעות הללו בשום תקופה של שקט או של מלחמה.
וכדאי שנבין עוד עניין על מנת שלא נעמוד מופתעים כפי שהיינו מהמשבר שיצא משליטה שהידרדר למלחמה אליה לא היינו מוכנים ברצועת עזה.
בקרב אזרחי ישראל הערבים מתקתק כבר השעון בספירה לאחור לקראת התפרצות הבאה.
רמת התסכול, תחושת היעדר השוויון, אירועי הגזענות השופכים דלק למדורה הרוחשת, היעדר הטיפול בהיקף ובקצב הנדרשים בבעיות התשתית, בתכניות המתאר, בביטחון האישי של האזרחים ביישובים מוכי הפלילים והאבטלה של הדור הצעיר יולידו את ההתפרצות הגדולה הבאה. אני מעריך שאנו מאוד קרובים לנקודה הזו.
See More

No comments:

Post a Comment