03 June 2014

חשבתם שיש מי שדואג לכם? תחשבו מסלול מחדש



2014-06-03 2:45 GMT-05:00 סתיו שפיר <stav.avoda@gmail.com>:

For English press here

כחלק מהמאבק שלי על שקיפות, אני משתפת אתכם גם החודש בפעילות ובסדר היום שלי - לפרטי פרטים, כולל שעות וקילומטרים.  
                                 
החודש חזרנו מפגרת האביב, הישר למאבקי התקציב בין משרד האוצר למשרד הביטחון, מסקנות הוועדה למלחמה בעוני, ופעולותיו העצלות של קבינט הדיור. את השעות שלא ביליתי בכנסת (כנס הקיץ נפתח רק לפני שבועיים), ניצלתי לכמה שיותר סיורים בשטח, מפגשים עם הציבור, למידה והכנה של הצעות החוק שאגיש במושב הקרוב. החתמתי סטונדנטים באוניברסיטאות חיפה ובן גוריון בבאר שבע על הצעת החוק שלי לשכירות הוגנת, יצאתי לפעילות שטח לקידום החוק ביחד עם המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה בתל אביב, הרציתי בפני ראשי ועדי עובדים של מרחב נגב בהסתדרות, ביקרתי במכינה הקדם צבאית ״גל״ בצפון, פגשתי את נשות ויצ"ו המקסימות, השתתפתי בכנסים בנושא משבר הדסה וערכתי סיורים ברחבי הארץ עם מומחים לדיור בר השגה ולדיור ציבורי.

חושפת את הנתונים שהאוצר מסתיר
במשך כל הפגרה ועדת הכספים פעלה כמעט כרגיל והמשיכה להעביר את כספי המסים שלכם ממקום אחד לאחר מבלי למסור לכם דין וחשבון. אני ממשיכה להילחם נגד השיטה האיומה הזו. לפי כתבה שפורסמה בשבוע שעבר בערוץ 2 10% מהתקציב משתנה דרך וועדת הכספים. פה המקום להזכיר שעד לפני חצי שנה חברי הכנסת שהצביעו על השינויים בתקציב בלי לדעת כלל על מה הם מצביעים, והודות למאבק שלי, היום ניתן לראות באינטרנט מראש את כל הבקשות לשינויים ופירוט מלא של התקציב. אבל זוהי רק ההתחלה - הנוהל הזה שמאפשר את השינויים ומשמש כבר שנים כר פורה לסחטנות פוליטית ולשחיתות אפורה, נוגד את חוק יסוד משק המדינה - ולכן עתרתי לבג"ץ בדרישה לעצור אותו. הדיון נקבע ל-18.6 ואני מזמינה אתכם להצטרף אלינו מחוץ לבית המשפט העליון ולהבהיר שאי אפשר לשחק בכספי המסים שלנו! 
בשבועיים האחרונים החלטתי לחשוף מדי שבוע במליאת הכנסת לאן עוברים הכסף בשקט בשקט, הרחק מהעין הציבורית, ואמשיך כך עד שהשיטה הזו תיעלם מהעולם. ניתן לצפות כאן בשני הנאומים האחרונים שלי.

צפו בעימות שלי עם יו״ר הוועדה, ח״כ ניסן סלומיאנסקי, אצל לונדון וקירשנבאום והאזינו לכתבה בגלי צה"ל חושפת כי כסף שיצא מהקופה הציבורית הועבר לעמותות שכלל לא רשומות. 


זה לא בשמיים
בעוד שבשבוע שעבר פורסמה בכלכליסט כתבה על 8 היוזמות של קבינט הדיור של הממשלה שמתעכבות עוד ועוד, אני וחברי לראשות שדולת שוכרי הדירות בכנסת, ח"כ חיליק בר וח"כ אורלי לוי-אבקסיס, קיימנו כנס שני שמטרתו להציף את הממשלה בפתרונות ריאליים, מהירים ואפקטיביים למצוקת הדיור. בכנס, בשיתוף מרכז הגר לדיור הוגן של אוניברסיטת ת"א, התארח מארק יער, בין המומחים המובילים בארה"ב לפיתוח ומימון דיור בר השגה, ומי שהוביל במשך מספר עשורים את תחום פיתוח הדיור בעיריית ניו יורק. יער הציג בפני חברי הכנסת, במעמד יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, יוזמות לקידום שכירות לטווח ארוך במרכזי ערים שמומנו בשותפות ציבורית-פרטית. שוק השכירות הופך במהירות לאפשרות היחידה הזמינה שעומדת בפני הדור הצעיר. על כן יש צורך דחוף להסדיר את היחסים בין משכירי הדירות והשוכרים, את גובה שכר הדירה, ובמקביל ובמהירות - להגדיל את כמות הדירות שעומדות להשכרה בת השגה לטווח ארוך. הגיע הזמן שממשלת ישראל תפסיק לעסוק במלחמות אגו פנימיות ותפנים שמצוקת הדיור, שעליה יצאנו במאות אלפים לרחובות, זקוקה לפתרון מיידי ואמיץ. אתם מוזמנים לקרוא על הכנס בכלי התקשורת השונים: בווינט, בדה מרקר, ובכלכליסט

מי דואג לצעירי ישראל? 
לפני כמעט שלוש שנים התאחדנו, צעירי וצעירות ישראל, מתוך תחושה קשה שהעתיד שלנו כאן בכלל לא בטוח: שירותי הרווחה קורסים, המחייה מתייקרת וההורים שלנו בוודאי שלא יכולים לעמוד בנטל מימון הפער בין השכר הנמוך של רובנו לבין ההוצאות הגבוהות. כל מדינות העולם המערבי הפנימו מזמן שעליהן לראות את האזרחים הצעירים כמשאב - לדאוג להם לתעסוקה יציבה, לוודא שהם זוכים בהזדמנות שווה להשכלה, לדיור נאות ולתחבורה ציבורית זול. מדינות שמצטרפות לאיחוד האירופאי מחויבות להציג תכנית מיוחדת לענייני צעירים, כולל השקעה תקציבית ברורה. לצערי, הממשלה שלנו לא הפנימה מאז המחאה שיש לה חלק לא קטן בתופעת בריחת המוחות והירידה של צעירים רבים מהארץ. בכנס שערכתי השבוע על "מדיניות צעירים בישראל מול העולם" הצגתי נתונים מדאיגים על הפערים בין ישראל לבין מדינות המערב ביחס לאנשים צעירים. בכנס, בשיתוף קרן אברט וד״ר רובי נתנזון ממרכז מאקרו למדיניות כלכלית, התארח מומחה בינלאומי, פרופ׳ אנדי פורלונג, ודיברו יו"ר התאחדות הסטודנטים אורי רשטיק, נציגי מרכזי צעירים מירושלים ותל אביב, וסיעות צעירים במועצות המקומיות מרחבי הארץ. מסקנה מסקרנת במיוחד של פרופ' פורלונג היתה כי אחת מהדרכים החשובות ביותר לדאוג לזכויות האזרחים הצעירים הוא לעודד את שילובם בפוליטיקה. לשמחתי, ישבתי מוקפת בנבחרי ציבור צעירים  - גם מקרב חברי הכנסת וגם מהרשויות המקומיות - והיה לי ברור כי על כתפינו מוטלת האחריות להביא את השינוי. בסיום הכנס החלטנו על הקמת פורום לקידום זכויות הצעירים. 
צפו בנאום הפתיחה שלי בכנס:
                                                                     

                                                      
                                                                                                                                          
                                                                      
זה היה הדין וחשבון שלי, אם יש לכם שאלות, בעיות ואפילו ביקורת אתם מוזמנים לפנות אליי בכל דבר ועניין לכתובת הזו - sshaffir@knesset.gov.il
שיהיה חודש גדוש בעשייה לכולנו וחג שבועות שמח!






                                       
כנסת ישראל · משכן הכנסת · ירושלים 9195015 · Israel


No comments:

Post a Comment